Alla inlägg under augusti 2011

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 22 augusti 2011 19:26

Det var egentligen meningen att jag skulle jobba hela den här helgen, men i fredagskväll fick jag beskedet att jag inte behövdes på jobbet om jag själv inte ville.

Så vi packade bilen på en gång och åkte iväg upp till "momma och moffa".

Moltas har fått umgåtts med sin boll, nästan hela tiden. Vi måste ta ifrån honom den för han själv har ju inget slut.

Och så har han hittat en kvist i bäcken som han allt tycker är i vägen.

Så den har han hållit på trilskats på med under helgen som varit.


         

Idag började jag också min utbildning, till undersköterska om det var någon som undrade. Jag vet egentligen inte vad det är jag vill göra, men jag ser den här utbildningen mest som ett sätt att kunna skaffa en bulle till. 1+1=3?

Fler vägar som öppnas, mer erfarenheter och fler möjligheter för mig hur jag vill och ska kunna jobba sen. Natt kanske?


Hela den här dagen har förövrigt Moltas legat och fisit i soffan och saknat sin boll.

Det är inte vanligt att Moltas är så här... oaktiv!

Fast efter en hel helg på landet med bollen och kvistar i bäcken kan man förstå att han tar sig en vilodag.

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 18 augusti 2011 21:10

Har som sagt en massa bilder från i somras som bara ligger i mappar på datorn.

Därav dessa bilder som jag tog från vår första båttur tillsammans med Moltas.
Det var en ohyggligt myggig och knottig, men fin kväll vid en tjärn, där uppe där "momma och moffa" bor.

Moltas verkade inte ha något emot att kuta runt i båten och titta sig omkring. Det enda var att han ville busa med årorna, men den tanken släppte han ganska fort.

Så får se nu då om det dröjer ända till nästa säsong som vi tar med Moltas ut i båten igen. Och då så ska vi självklart ha med oss fiskespöna ut för att kunna dra upp några fina öringar och rödingar!


         

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 11 augusti 2011 12:08

Tycker den rubriken lät bra mycket bättre och intressantare än Tall och storstein.

I förrgår var vi med kompisarna och deras djur i I5 skogen så de fick kuta av sig bäst de ville - och orkade. Förr var I5 ett gammalt militärövningsområde där de kastade både bomber och granater. Det är ett rätt så intressant ställe att åka omkring på, om man skulle ha vägarna förbi.

Tankspridd som jag är så hann jag under den korta tiden vi var där med hundarna skrämma upp mig själv med både storbjörn och landminor.

Men det var de andras gnäll om mygg som gjorde att vi tillslut lämnade skogen och åkte hem och kokade kaffe och åt chips istället!


Skulle egentligen ladda upp bilderna redan i förrgår, men internet har inte fungerat förrän nu.


         

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 8 augusti 2011 11:16

Som sagt så blev det inget utställande i Svenstavik för oss det här året.

Istället var vi hos "momma och moffa" och hjälpte till på den stora dagen jag tjatat om så länge nu. Ford-dagen. Så vi åt tårta och firade att bilen äntligen är uppe och redo för renovering.

Moltas har härjat med världens roligaste boll nästan hela helgen, så han lär ju sova veckan ut som det verkar nu. När han inte fick ha bollen var han gladeligen i närheten och skulle agera hjälpreda...


               

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 3 augusti 2011 11:31

Förra veckan var vi hos "momma och moffa" och Moltas levde verkligen livet. Han körde slut på sig själv, eller bollen? Fast den håller än! Så ett tips på en bra leksak som håller för en bulldog är en stoor basketboll som det inte går att få ett grepp om.
Moltas älskar verkligen den bollen. Det första han gör när han kommer ut är att springa runt och leta reda på den. Och han är inte dum, han minns alla ställen som vi brukar gömma den på också.

Under den härliga veckan på landet var Moltas iväg och badade varje dag och simtagen de blir fler och fler. Han fick träffa kompisen Miller och så var vi ute på den första båtturen. Vi som hade så höga tankar kring Moltas som fiske-hund. Flytvästen var nästan det första vi köpte till honom, men så dröjde det över 1.5 år innan han för första gången fick pröva på att åka med.

Men det gick bra. Han var inte ett dugg rädd, han skulle mest försöka dräpa årorna som plaskade i vattnet.

Så på mindre än sex dagar ute på landet fick jag en hel kamera full med bilder, men eftersom vädret är som det är, soligt och olidligt varmt, så orkar jag bara lägga upp några bilder från början av förra veckan, då det faktiskt regnande.


Tänk vad skönt det vore med lite regn!


             

Presentation


Waeles King of Lace

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Övrigt

bloglovin


Husdjur

Ovido - Quiz & Flashcards