Alla inlägg under januari 2010

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 31 januari 2010 15:10

Vad vår lilla kille har växt på en vecka!

Fick bilden av Pia, matte till Aya, som var och hälsade på en bror till Molle igår.


Av Moltas - Engelsk Bulldog - 30 januari 2010 10:27

Idag är det en vecka sedan vi åkte ner för att hälsa på valparna!

Precis vid den här tiden hade vi kanske nått fram till Ytterhogdal.

Bara fem och en halv timmas bilresa kvar ner till Karlstad.

Imorgon blir det precis sju dagar sedan vi fick träffa valparna och Molle.

Strax före halv tolv förra söndagen nådde vi fram till Brålanda.



Jag längtar! Eller vi längtar. Danne är helt förstörd.

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 29 januari 2010 16:04

Titta vilka roliga korvar jag hittade på Konsum!

Helt och hållet genom-genialt!

Och sedan blir de ju bra som hundgodis också!


Mums!

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 28 januari 2010 20:58

... att en Engelsk Bulldog faktiskt kan agera spårhund!


 

 

 

Och därför får följa med ut i skogen sen på både älg och orrjakt.


På bilden är snyggingen Morris.

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 28 januari 2010 18:45

Tar det säkra före det osäkra. Idag skaffade vi kabellister och har därmed både fått ett snyggare och säkrare hem till den dagen valpen anländer.

Förut slingrade sig sladdarna från nätverket och sorroundljudet en bra bit ut på golvet och så jävlades det alltid vid dammsugeriet. Nu ser de städat ut. Skitbra!


Sedan tog vi en promenad till Djuraffären. Har ännu inte hittat något valphalsband.

Jag tycker rött skulle passa på Molle, men det gör inte Daniel.

Där hade de också jätte stora pirayor, och alla vet ju att dessa firrar äter allt.

Sa lite skämtsamt till hon som jobbar där, "Vad kostar en sån där liten fisk? Jag vill köpa den och släppa ner i akvariet med pirayorna!"

Ohnej, här är man inte blödig och tydligen inte hon heller. Innan vi visste ordet av det hade hon tagit upp en ful liten fisk och släppt ut den i akvariet med pirayorna.

Vilken död till mötes.

Den lilla firren fick se döden i vitögat när den ena läskiga huggtandsbeväpnade fisken fick nys om den. Men han hade tur att bli injagad bakom pumpen. Sen kom den aldrig fram något mer... Vi fick aldrig se någon slakt.


 
  

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 28 januari 2010 11:28

Molles syskon. Jag undrar hur busiga de kommer vara om 16 dagar? 

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 27 januari 2010 07:40

Tiden går sakta, sakta, sakta men framåt.

Igår åkte vi till Tasseborg och hittade ett par riktigt snygga mat och vattenskålar.

Min checklista på saker är fortfarande helt tom, men ni ska se min kundkorg på Grand Prix!

Det är så mycket jag vill ha, och speciellt när man som jag planerar tre år framöver också.


Som det här hundhalsbandet har jag fastnat för.

Jag ska nog beställa det nu, även fast det dröjer ett litet tag innan han kan ha det!


 



Av Moltas - Engelsk Bulldog - 26 januari 2010 07:16


Jag visste det, jag skulle ha tagit fler bilder. Tusentals fler bilder! Minst.

Det är 18 dagar kvar till Molle är 8 veckor nu.


"Eran lille kille väntar på er"...

Man blir varm i hela kroppen, av längtan och tacksamhet för förtroendet!





Presentation


Waeles King of Lace

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Övrigt

bloglovin


Husdjur

Ovido - Quiz & Flashcards