Alla inlägg under januari 2010

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 25 januari 2010 09:45

Det här blir en klurig sammanfattning över gårdagen.

Jag skulle inte överdriva om det var den gladaste stunden i mitt liv, och sötaste.

Att få med all glädje man känner nu i detta inlägg är omöjligt.

Tänk er!

Omringad av femveckors gamla bulldogsvalpar, vuxna bullar och så uppfödarna såklart.

De var så vänliga mot oss, och det känns verkligen så bra. Vi har hittat rätt uppfödare!

Vi blev bjudna på middag, vi fick sitta inne i valphagen och bara smälta bort bland allt skinn och sötheter. Vi fick träffa på en trött mamma bulldog och en sprallig pappa Romeo. Vi fick vara med om den grova Candy Mans otroliga kelsug, vi fick yrsel av alla röd-vita hundar som sprang runt bland oss ute på gården. Vi fick en massa tips, svar på frågor, skratt och prat.

Man skulle kunna tro att jag drömt allt detta, men nej!

Handpenningen är betald, nu väntar bara tre veckor sen kommer Moltas hem.

Det känns verkligen så bra!

Vi hade det så kul igår!


Jag börjar med bilder på våran valp.

Joel och Eilen bedömde honom som en mycket fin och lovande hund måste jag bara få klämma in. Kort kropp med bra rygglinje och bra bröst. Symetriska ögon och fint huvud.

Det ska börjas i tid!


       


   


De andra små söta valparna!


           


Kelgrisen Candy Man


       

Sen kommer fler bilder. Jag lär få en del tråkigt under de tre veckor som återstår!


Nu ska jag gå och sova igen. Kom nästan nyss hem då vårat besök igår blev... aningen utdraget.

Men kan säga att det lätt var värt 140 mil för upplevelsen.

Det är inte många gånger valpen är fem veckor!


(Klickar man på bilderna får man fram bildtext!)




Av Moltas - Engelsk Bulldog - 23 januari 2010 16:30

Nu befinner vi oss i Karlstad. 56 mil hemifrån. Imorgon ska vi åka sista biten för att träffa valpen, de andra hundarna och uppfödarna för första gången. Det känns både nervöst och riktigt roligt på samma gång.

Jag vill se mamman, träffa Romeo och så hoppas jag Candy Man är där.

Chansen är ganska stor att vi kommer fastna där imorgon, hos alla bulliga hundar och de söta valpara.


Bilder kommer mest troligt imorgon, har med mig två kameror och tre minneskort!



Scandic Klarälven, Karlstad

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 22 januari 2010 09:12

På söndag är det fem veckor sedan valparna föddes. Den 20 december 2009.
I veckan fick jag de första bilderna på valparna där en, för det mesta, högsta troliga kommer att bli vår.
Nu när det är så nära att man nästan kan ta på den börjar det kännas nervöst.
Det är ett helt nytt kapitel i ens liv, ett helt nytt ansvarsområde.
Men hunden är som sagt människans bästa vän, och en bulldog ska absolut inte kunna misslyckas med att nå upp till det.


De två aktuella pojkarna


Alla söta hannar i kullen


 


Av Moltas - Engelsk Bulldog - 17 januari 2010 11:00

 

Jag har i den här kategorin Vecka för vecka tänkt lägga ut en bild på Moltas varje vecka så man kan se hur han utvecklas.

Börjar med första bilden vi fick från Waeles på Moltas där han bara är fyra veckor!

Presentation


Waeles King of Lace

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Övrigt

bloglovin


Husdjur

Ovido - Quiz & Flashcards