Alla inlägg under april 2011

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 29 april 2011 12:58

Tänkte lägga upp några bilder på balkongsoffan som pappa och Daniel snickrade ihop åt mig- eller Moltas, förra helgen.

Den blev verkligen hur bra som helst, så nu kan Molle sitta och spana ut över området, sova och snarka i solen. Det gillar han!


 


   

 

 

 

 

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 25 april 2011 20:56

Påsken spenderades uppe hos "momma och moffa", långledigt, soligt och pimpling.

Husse vann inte pimpeltävlingen i år. Inte vann han något dagen efter då han åkte iväg och skulle pröva lyckan på en annan tävling. Så nu är det slut på den säsongen då isarna börjar bli lite för klena att vara ute på.

Moltas har haft det jobbigt i helgen, förstörde sin fotboll gjorde han också. Inte lätt att komma från stan till ut på landet där man får springa av sig massor.

Det har varit en lång helg och blivit många bilder. Jag vet då att jag måste ta och köpa ett större minneskort till kameran.

Här kommer bara några bilder från början av vår fina påsk-helg!


 

 

 

 

 

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 15 april 2011 15:23

Idag tog vi och packade pimpelspöna och drog iväg till den ökanda sjön, Landösjön.

Stora förhoppningar fanns att få en storröding på kroken. Men inte ett endaste litet hugg fick man känna av!

Det blev mest bara till att sitta och grilla korv och äta lite chips intill strandkanten där det i alla fall var lä.

Nu har vi precis kommit hem. Molle dog i soffan direkt och vi packar om för att bege oss till "momma och moffa" snart.

"Moffa" var ju smart och mutade oss med att beställa hem en smörgåstårta så han skulle få spackel och slippapper till i helgen, och självklart någon mer som hjälper till där ute i garaget!


Lägger upp några bilder från dagens fisketur. Jag som hade önskat att få fota en fin röd röding!

Det enda röda på dessa bilder är Moltas och Muff!


  

 


 


 

 

 


 

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 11 april 2011 12:41

Nu när jag fått tillbaka min dator och foton så kom jag på att jag hade en hel hög med bilder som jag inte lagt upp.

Dessa är från förra helgen då vi var hos "momma och moffa" och Molle slaktade snöknular i snöhögen. Helt vild och galen var han.


     

   


 


 

 

 

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 5 april 2011 18:42

Sedan sist, vad har vi hunnit med?

Vi var i Småland på pimpeltävling i helgen. Husse vann ett par strumpor och så fick vi ju säga hej till Cooper från Borås som var uppe i Jämtland och åkte skoter!

Blev ingen bild på just det mötet för min kamera var på vift i någon pulka ute på isen, och så hade vi full fokus på kolbullarna som stektes i flottet över grillelden.

Otroligt gott!


Pimpeltävling i Småland. Moltas agerar ekolod eller något...


 


 

Med bättre väder dagen efter skulle husse ut och pimpla - igen!


 



  

 

 


Får komma mer bilder någon annan dag på Molle då han slaktar snöknular hemma i snöhögen.

Presentation


Waeles King of Lace

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Övrigt

bloglovin


Husdjur

Ovido - Quiz & Flashcards