Alla inlägg under juni 2011

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 29 juni 2011 11:48

Det var ett bra tag sedan sist som det dök upp bilder här på bloggen!

Så jag passar på att uppdatera nu när jag ändå är vaken efter mitt dygn på jobbet.

Här blir det jobb hela sommaren samt att jag studerar heltid vid sidan om.

Enda helgen jag är ledig är under utställningen i Svenstavik, som jag nu inte ens vet om vi ska anmäla oss till.

Vi vill ju hem till "momma och moffa" och hälsa på också då de har "lovat" att garaget ska vara färdigt tills dess. Då ska vi fira dels att garget är klart så Forden kan flytta in, och att bilen får komma ut och se dagljuset igen, första gången sedan 1995!

För att sedan påbörja en lång (och långsam) helrenovering!

Så vi står fortfarande lite i valet och kvalet i den frågan.

Vi kommer kanske veta den 7:e...


Med Molle är det bra. Hans öga har läkt fint men man ser fortfarande en liten flärp på hornhinnan. Så kommer han få ha, men han är ju fortfarande samma underbara Moltas!


       

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 15 juni 2011 16:03

När det blir så varmt och fint väder här uppe är man ju nästan halvt förstörd. Vad ska vi ta oss till? Så det enda vi vet är att åka iväg till de finaste ställena och låta Moltas bada. Husse kan få fiska och jag går lös med kameran. Ungefär som vid alla årstider alltså.


I det här inlägget blir det bilder från fredagskvällen då vi åkte iväg och svalkade Molle ensamma, och sedan bilder från lördagen då vi släpade med oss kompisarna, deras två djur och så en massa gott och grillat!
Så det blev en heldag ute vid Storsjön med hundarna lösa så de fick bada och leka och vi tvåbenta ordnade god mat och hade jättetrevligt i varandras sällskap.
Senare på kvällen åkte vi hem och satte oss i solnedgången nere vid sjön utanför våran lägenhet och bara njöt.

Hundarna var också ganska nöjda efter dagen.

Fredag;


         

Lördag;


            



             

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 10 juni 2011 22:15

Ville med ett kort inlägg bara visa att min kamera visst fungerar! Det var objektivet som felade bara... lite synd för jag blev så inne på att skaffa mig en ny.

Så sliter väl på den jag har ett tag till då!


Igår var Molles kompisar här och härjade (-och hårade, men deras husse och matte har köpt en uberdammsugare som de ska få upp-till-bevisa här någondag, så jag låter det ligga så länge) och i morse kom de två djuren på besök igen!


Midas 


Midas har känt Molle längst, och han är den som bryr sig minst om honom också. Han är mer en knähund och ska vara uppefter oss människor i kaffedrickandet i stället för på golvet och beblanda sig med Molles slem-lekar.


Jackson


Nytillskottet, rottisen Jackson. Oerhört tuff och nyfiken och någon som står ut med Molles intenstiva leka-leka-leka-leka! Åh! Leka-leka-leka!

Och när även han blir less på Molle tar han egna turer med sin supernos och lyckas då alltid finna något kvarglömt godis som Molle själv inte hittat.


 

 

Presentation


Waeles King of Lace

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Övrigt

bloglovin


Husdjur

Ovido - Quiz & Flashcards