Alla inlägg under mars 2010

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 31 mars 2010 16:54

Det har hänt mycket här på två dagar. I alla fall om man heter Moltas.

Igår fick han smaka glass för första gången, och oj så gott det var med något kallt som snö fast på en träpinne. Han slickade då glatt i sig det lilla han fick.


   

  

Idag har jag fått arbeta lite på Färn -mina föräldrars livsmedelsbutik, men vi kallar den färn. Moltas fick under den tiden vara inne i fikarummet och det var då inte några som helst problem.

Bara det att ingen ville gå in dit för att kanske råka väcka den tungt sovande och snarkande hunden under bordet, så inget kaffe för någon i hela personalstyrkan på hela dagen!

Han hade det så skönt där vi bättat åt honom med en filt, bädd, kudden och såklart Drutten och ett tuggben.


Nyss fick jag ett reklam MMS från Halebop. Gratis MMS imorgon, klart att man ska utnyttja det! Så jag passade på att ta ett påskigt kort på Moltas!


  

Glad Påsk!

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 29 mars 2010 16:18

Snart beger vi oss längre norrut till mer snö, träd och frihet!

Vi ska alltså åka hem till "momma och moffa" idag igen.

Och den här gången följer min lillebror med hem då han har fått ett tidigare påsklov från skolan!


Husse den galningen är ute och flugfiskar just nu, det hade visst blivit ett hål någonstans i isen i Indalsälven.

Han kommer inte upp förrän på torsdag för att fira påsk med oss där uppe.

Och pimpla såklart, hela påskhelgen är en enda stor fiskehelg för honom.

Moltas ska få följa och vara med då det är bypimpeltävling på långfredagen, man vill ju passa på att visa upp sin stolthet också!


    "Moffa" har fått Moltas att intressera sig för sopkvastar.

Knepig läggning måste jag säga.




Av Moltas - Engelsk Bulldog - 28 mars 2010 22:00

Det är härligt att vara ute på landet. Speciellt i helgen då det kom nästan två decimeter nysnö. Oj så kul Moltas har haft det ute då.

Innan vi åkte hem till mina föräldrar var vi upp en sväng till Moltas nyfunna vänner på Tasseborg i fredags. De ger honom godis, så det är därför.

Jag skulle ha en sele till Molle, och vilken fin och bra vi hittade också!

Helt perfekt med matchande koppel!

Och jag tror han trivs i den, hade på den lite uppe i byn och han både ser och beter sig mycket friare!


       


Mest troligt åker jag och Moltas upp till skogen, eller ut på landet och till mina föräldrar redan i morgon igen.

Det är nog Arbetsförmedlingen som bestämmer det mesta nuförtiden...

I alla fall har jag sökt en utbildning, jag har fått ett sommarjobb som jag inte vet om jag kan tacka ja till då jag ska på arbetsintervju till ett annat jobb.

Som jag hoppas jag kan få då det är så hundvänligt med kvällar, nätter, helger!

Hoppas!

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 26 mars 2010 09:24

Härmed har jag förklarat Drutten död. Så jag sydde ihop hålen där det en gång suttit  plastögon, som jag för säkerhets skull faktiskt pillat ut innan Moltas skulle hinna.

I helgen ska vi åka upp till landet igen och ta över "momma och moffas" plats i soffan och vara ute i skogen och äta kvist och annat kul.

Sedan ska vi se efter om Moltas får komma in på utställningen som bara är några mil bort från mina föräldrar, för att lära sig ett och annat till senare kanske.

Det är en inofficiell utställning och Aya och Arons matte Pia som har en del utställningar i bagaget har fört några av sina kunskaper vidare, till konkurrenten!


 


 

 

 

Trevlig helg!

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 25 mars 2010 09:28

Eller fredag hela veckan som det har känts!

I måndags fyllde jag år, då var det som en fredag. Mys med massa god mat och gotta. I tisdags kom Danne hem tidigt, vilket han bara gör på fredagar.

Igår... ja just det! Var vi och hälsade på Joel, en jobbkompis till Daniel som har en   liten chihuahua. Vi tänkte om stora hundar inte vill leka med honom, så måste ju de små vilja! Jo eller hur. Här var det Moltas som tog avstånd. Han visste nog inte hur han skulle bete sig, vad var det för något djur? Så han lekte mest med deras söta barn!

Då kändes det också som helg. Och idag är det torsdag så nu känns det som lördag.

Förutom att vi inte har åkt upp till mina föräldrar. Det ska vi göra imorgon, för då är det fredag!


  

 

Igår var det soligt och fint!


 

Och idag är det mulet och snöar. 


På den där bilden vet jag inte vad det är som är rakt egentligen.

Moltas kanske? För backen utanför oss lutar säkert 45 grader, nej men i alla fall 30!

Det är Frösön, och hela Frösön är en enda stor backe...

Så fördel med Moltas; det går snabbt nedför och man slipper skämmas för att man tar det extra lugnt uppför!

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 23 mars 2010 08:52

Igår medan vi väntade på tårta, eller rättare sagt då jag väntade på tårta, så lärde jag Moltas ett nytt trick. Han är ingen mästare än och så beror det såklart på hur hungrig han är.

Husse kom tillslut hem - med en chokladtårta! Så lilla Molle fick inte smaka någonting av den men däremot oxfilén blev en hit!

Kanske inte så smart att introducera honom till det goda köttet, vi fick oss ju en rolig historia från Moltas uppfödare om just oxfilé!


 


Stilla... stilla... stilla... varsågod!

Sedan vänder han upp huvudet så godiset flyger iväg och så tappar han bort den. 

Efter trickandet kom jag att tänka på det mest charmiga med Bulldogen, nämligen tänderna i underkäken som sticker fram sådär jättesnyggt.

Jag skulle testa om Molles tänder var nog stora att kunna sticka fram så jag vek in överläpparna... heter det förresten så?

Tänderna får nog i alla fall vänta och växa på sig ett tag.

Vi får nöja oss med hans charmiga tunga så länge!


 

Eller så kan man ju visa de andra små tänderna han har där fram!


 


Och idag är det ännu en solig, fin dag!

Moltas har precis lagt sig till ro i soffan, så nu blir jag ledig till fram emot tre i eftermiddag!

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 21 mars 2010 16:33

Idag har varit en strålande dag med solsken och plusgrader.

Vi tog med oss Moltas, kulkorv och pimpelspön och drog ut en sväng på isen.

Det blev många nya intryck för lilla Molle så nu ligger han här på golvet bredvid mig helt utslagen och snarkar.



Moltas tyckte nog borren var en knepigare sak än dammsugaren. Den här snurrar upp snö och vatten och gör hål i marken!


 

 

 


   

 

Moltas har fått en egen pulka, men har inte förstått hur man ska använda den.


 


 


 

 

 

  

 

Och så fick han träffa på en fisk för första gången i sitt liv. Inte ett dugg försiktig, utan han gick rakt på den och for sedan iväg med den sprattlande fisken i munnen.  


Det var hundar, gående, skidåkare, barnvagnar och en skoter ute på isen. Moltas satt lugnt i solen och tittade bara på. Skönt att ha en hund som inte sticker iväg hela tiden.


Idag blir Mollekorv 13 veckor!

Och imorgon fyller jag år så då ska det bli tårta!

Presentation


Waeles King of Lace

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Övrigt

bloglovin


Husdjur

Ovido - Quiz & Flashcards