Alla inlägg under februari 2013

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 14 februari 2013 11:32

Som sagt, Alla hjärtans dag är så mycket mer för oss än att få äta chokladhjärtan och spendera pengar på dyra blommor som ändå ingen av oss uppskattar.

Den här dagen kom vi hem med lilla Moltas för tre år sedan.

Tre år. Och man minns precis hur det var.

Saknar den tiden och jag är mer valpsjuk än någonsin!


Lill-Molle bara 8 veckor!

 

 

Lillpruppen precis när vi kommit hem den natten, måndag den 14:e februari!

 

Och storbrakskiten i dag. Moltas alltså. 

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 12 februari 2013 13:32

Bildbomb med så mycket som... en ballong!

Och med viss förvarning för smygreklam. Kanske vill Svenska Spel använda bilderna i sin Triss-kampanj?

Inte för att jag vet hur gamla dessa ballonger var som "moffa" letade fram till Molle på lagret på affären.


Men de gick ju utmärkt att leka med! Sedan förtvivlan som kom då de plötsligt försvann. Då sprang han runt och letade tills man blåste upp en ny åt honom.


         


 


               

Jahopp?
  

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 6 februari 2013 12:18

Då har man påbörjat en ny kategori här på bloggen då. Vi är ju inne på Moltas fjärde år!

Redan!

Känns som det är fler katergorier som skulle ha fått sig en genomgång. Som "vecka för vecka" som jag hade så stora planer på skulle jag kunna döpa om till "år för år" nu. Tanken var ju att fota Molle för att se hans utveckling.

Det enda som utvecklades på honom var tungan tror jag!


Skämt åsido. För oss är han alltid vackrast, även fast han kanske inte alltid är som en bulldog.



Jag läste igenom de senste inläggen här och såg att jag lovat att posta bilder från vår tur ute i skogen.

Den gången jag skulle ha till julkortet. Den gången ja, det var alltså ett tag sedan det med.
Det inlägget med julkortet för den som inte sett det finns längre ner, eller under inlägget "Bia" som finns här till höger under "Senaste inläggen". Äh länk här.

Det tappra försöket ja. Både från hund och mattes sida.

Men kul(a) var det!


 


   


 


     



Jag vet inte hur många som har en bulldog eller har sett en som hoppar i träd?

Moltas tycker detta är superskoj. Efter julkulan. Men han fick inte ha den längre i rädslan att den skulle gå sönder.

Tror inte Rusta skulle ta emot den mot uppvisande av kvitto.

I alla fall så hoppar han i granarna så han ska få snö över sig. Eller något.




   


Ståndskall på skylt då?

Bulldogbeteende?


 


Ni som nyss kommit hit och börjat läsa Molles blogg måste tänka att han har damp.

Och ja, det skulle jag vilja hålla med om.
Men de här tre åren vi haft med honom har varit våra bästa!


Presentation


Waeles King of Lace

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Övrigt

bloglovin


Husdjur

Ovido - Quiz & Flashcards