Direktlänk till inlägg 26 december 2012

Bia

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 26 december 2012 21:11

För att vara riktigt ärliga så glömde vi helt bort Moltas födelsedag det här året.

Skämmes! Hans 3-årsdag. Den 20:e december.

Tänk att Moltas redan är tre år gammal. Det känns inte som vi haft honom så länge. Och han är lika pigg och busig än. Vi som trodde det skulle "växa" bort ju äldre han blev.

Lilla  valphunden våran!


Men för att lägga plåster på såren eller hur man nu uttrycker det så fick faktiskt Moltas en tidig julklapp, som vi med gott samvete kan räkna in i hans födelsedagspresent. Nu får han så lov. Och den där tårtan har han ätit igen sig på all julmat.
Det finns nog ingen hund som tigger bättre än Molle.



I alla fall så fick han en stor och fin, äkta Biabädd.

Det var väl mest husse som ville ha en, eller att Moltas skulle ha den.

Så egentligen är det väl husse nu också som ska få ligga i den. För Molle gör det inte. Han kanske har råkat sätta sig i den någon gång, men annars undviker han bädden på alla vis. Han hatar den.



Men ändå är han ironisk nog att lägga sig ned och göra såhär:


  Han ligger ju i alla fall på den. Lite.

 

 


Årets julkort har jag lagt upp både på Facebook och på Instagram. Ni som vill se Molle på Insta kan följa mig -Gooblinn.
Men jag lägger upp årets julkulbilder här med. Om någon skulle ha råkat missa dom.

 

   

 
Kan lova att den där stora julkulan var rolig att springa runt och jaga i djupsnön ute i skogen.
Jag får lägga upp de bilderna vid annat tillfälle då jag sitter vid en annan dator nu.



Har försökt ta lite bilder under julen också, men oftast som oftast ligger kameran bara någonstans. 




Molle och "farmor och farfars" hund Roy, som också firade jul hos oss.


Klämde fast lite hamburgare på julkulan för att få modellen att samarbeta. Gick ju som det gick...      


 

 
 
Andrea

Andrea

28 december 2012 19:41

Åh så söt han är!! :D

http://sporthund.blogg.se

 
Jackie

Jackie

29 december 2012 20:01

Ja tiden går verkligen fort fram! Min lillkille blev precis eller ja, för snart en månad sedan, hela 7 år! Jag hoppas att han trots sjukdomarna ska få leva länge till!
O vilka vackra kort!!!

http://www.jackieie.blogg.se

 
Jackie

Jackie

3 januari 2013 20:03

sv: jaa... det är verkligen hemskt att tiden går snabbt och att de en dag lämnar en. Man får bara hoppas att det blir många, många år!

http://www.jackieie.blogg.se

 
Ingen bild

Anna

16 januari 2013 21:58

Hej! hittade er på youtube först :)
jag är själv sugen på en bulldog, är dock i valet och kvalet pga alla dess sjukdomar som man tycks läsa om på internet. Hoppas ni vill hjälpa mig lite. Vad var det som avgjorde att ni tillslut bestämde er för en bulle? Har han haft några problem hittils ? Samt undrar jag vilken uppfödare ni köpte utav :) gärna pris också:)
tack på förhand.
annasjodin89@hotmail.se

Moltas - Engelsk Bulldog

22 januari 2013 16:01

Ett svar är mailat! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 5 april 2017 17:22

Den 28:e februari i år fick vi säga farväl till vår älskade, älskade vän. Det är idag fem veckor sedan och det gör lika ont fortfarande. Vi är så ledsna över att ha förlorat vår lilla bäbis.   Moltas Du kommer alltid att finnas i våra hjär...

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 28 september 2016 00:10


Jag bloggar lite om Moltas på min andra blogg som ni hittar HÄR.     ...

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 19 oktober 2015 15:38

Skulle bara titta in för att säga att Moltas lever och har det bra!             ...

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 14 februari 2015 09:19

På den här dagen, på alla hjärtans dag för fem år sedan kom vi hem med våran Moltas!                   Älskling!...

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 7 februari 2015 14:34

Molle är barnvakt åt Rulle i helgen!                      ...

Presentation


Waeles King of Lace

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Övrigt

bloglovin


Husdjur

Ovido - Quiz & Flashcards