Alla inlägg under januari 2014

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 10 januari 2014 11:40

I går sände TV4 Djurskyddsinspektörerna. Jag har själv inte sett avsnittet, och vet inte om jag kommer vilja eller våga det heller efter allt som skrivs på Facebookgruppen för Engelsk Bulldogg jag är med i.

Det är fruktansvärt.


Får jag sammanfatta det hela så blir det såhär : KÖP ALDRIG EN IMPORTERAD HUND PÅ BLOCKET!


Gör det inte för att "hjälpa" valpen. Idioten som importerar papperslösa hundar tjänar pengar på det här. Det är vat det handlar om när det gäller dyra hundraser. Pengar! Pengar!


Och så länge det finns köpare som hellre betalar 15-18 000 istället för 20-25 så kommer man gynna dessa människor som lever på att sälja importerade valpar som lever under missförhållanden!

Valpar som man inte har en blekaste om bakgrunden på. Ärftliga sjukdomar!

Som det sedan avlas vidare på för människan är så brutalt, jävla vidrigt dum!


Den persons annonser jag varnar för är Jeanettes Richerts. Hon lägger även in guliga bilder på Fransk Bulldog.

Hon använder sin dotters namn i vissa av annonserna. Tess Eriksson.

 

Så sitter du och funderar på Engelsk Bulldog. Lägg då ned tankarna på en papperslös, importerad hund.

Du vet INGET om dess bakgrund. Sedan gynnar du idioter som denna kvinna!

 

Ta kontakt med valphänvisare på SKEB, eller ring runt till SERIÖSA uppfödare.

Visa att du är en seriös valpköpare!

 

Se gärna Dokumentären... Jag kanske måste göra det jag med...

 

 

Presentation


Waeles King of Lace

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Övrigt

bloglovin


Husdjur

Ovido - Quiz & Flashcards