Alla inlägg under januari 2012

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 30 januari 2012 17:19

              




 

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 22 januari 2012 20:19

Det är tur Moltas inte har några större problem med massor med snö. Han älskar den, att ploga sig fram och förstöra alla snöknular som kommer i hans väg.
Och hos "momma och moffa" var det fullt av snö, och mer kom det under helgen när vi var där.
Där uppe är det över en meter höga snökanter!
Är väl ungefär som här i stan, jag har inte hunnit kolla. Men massor är det alltså!


 


 


 


Och ingen har väl vid det här laget missat att Molle älskar snöhögar, och att vara "herren på täppan"!
Söta hund!


         

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 19 januari 2012 18:11

Passar på att lägga upp lite blandade bilder nu när tiden finns.

De flesta är från julhelgen, så jag har ingen aning vad som hänt med dom, att de inte kommer upp förrän nu?


 


 


              


Bullen Bulla får egentligen inte Molle ha. För då kommer hon sluta som hans Flickvän.

Som vi har fått linda med silvertejp.  


 
(Mobilbild)

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 9 januari 2012 18:38

Eftersom vi är förkylda här hemma blir det en liten inomhus-uppdatering!

Men ni ska bara veta vad jag ångrade att jag inte hade kameran med mig i morse på den vanliga promenaden vid vattnet med Molle. 10 grader kallt, solsken. Ånga som steg från den öppna sjön där de äckliga änderna ligger och förpestar. Frostiga, vita träd mot en klarblå himmel och så regnbågen som stack upp vid gångbron.

Ojoj.


       


Ne, Cheesecakekladdkakan med hallon står i ugnen och väntar!

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 4 januari 2012 19:12

Det nya året börjar bra. Vet inte sist jag uppdaterade bloggen så här tätt inpå.
Men man måste ju se vad den nya kameran går för, så för någon dag sedan hade jag med den ut i natten.

Hade mitt lilla 50mm objektiv för att det är ljusstarkt. Här har man inte tid att stapla upp objektiv heller, det var egentligen meningen att det skulle vara en kvällspromenad med Moltas, som tog lite extra tid.

Matte skulle ju både fota och filma!
Synd bara att det snöade...


   

 


För att bryta Molle-trenden tog jag med några foton från min andra blogg;


     


Och så prövade jag filma. Kanske inte optimalt med den gluggen jag hade. Men det funkade med tanke på hur mörkt det var ute!


Av Moltas - Engelsk Bulldog - 1 januari 2012 20:55

Första januari 2012.

998 bilder har i detta nuet laddats upp på denna blogg.

Och här kommer några fler från Moltas nyårsafton, som även den spenderades hemma hos "momma och moffa".


 


       
 


   


Gott nytt år på er alla!

Presentation


Waeles King of Lace

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Övrigt

bloglovin


Husdjur

Ovido - Quiz & Flashcards