Alla inlägg under februari 2011

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 26 februari 2011 13:36

Hade en massa bilder på datorn som jag inte lagt upp här på bloggen ännu märkte jag.

Så för att visa att vi inte tagit semester kommer de här:


 

 

 

 

 

 

 

    


Skulle ha varit ute och fotat idag egentligen med tanke på det humana vädret, men Moltas ligger helt däckad efter att ha busat med Midas hela kväller igår!

Och snart får han ett till vildskinn att tämja då våra vänner idag är och hämtar hem sin lilla rottis-kille Jackson!

Honom ser vi fram emot!

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 20 februari 2011 21:11

Då var vi tillbaka i staden där man nu kan dricka kranvattnet igen - påstår dom, efter en hel helg hos "momma och moffa".

Och just denna helg åkte vi mest bara upp för att träffa bullen Cooper som åkt från Borås och till Jämtland för att åka lite skoter.

Kanske lite väl kyligt då det som kallast var -28 grader i lördagskväll!

Men han och familjen skulle komma upp igen mot våren och hälsa på!

Så nu har jag gått igenom lite bilder på datorn och mailat iväg några till Ann-Christine, lägger upp dom här på bloggen också såklart!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

Nu borde jag gå och lägga mig. Egentligen.

Jag börjar i skolan imorgon. Eller utbildning kanske det heter nu som "vuxen".

Så om några månader är jag utbildad personlig assistent!



Av Moltas - Engelsk Bulldog - 15 februari 2011 15:18

Igår var det ju Alla Hjärtans Dag!

Ingen sådär märkvärdig dag på något vis egentligen, förutom att det var precis ett år sedan vi kom hem med vår lilla Moltas!

Så då hade vi fullt upp med att springa upp och ner i trappan och upptäcka allt.

Saknar den där valptiden, även fast man inte njöt fullt ut av den då.

Och så känns det hela så roligt att veta att man fått sina erfarenheter efter vägen, så man vet hur och vad man ska göra annorlunda nästa gång!


Erika och Leo får snart hem sin Rottis-valp också, så jag vet då vart jag kommer vara bosatt hädanefter!


 

Moltas 7 veckor, bild från uppfödarna Waeles Show Bulldogs


 

Moltas i morse, 1 år och 2 månader


Precis när vi kommit hem med vår plutt! 


9 veckor


 

Moltas idag, igen

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 9 februari 2011 14:10

Innan vi skaffade Moltas fick vi höra av nästan alla att det bara var en slaimig och dreglande hund som lämnade kletiga snigelspår efter sig.

Moltas dreglar aldriiig, så därför var jag snabbt framme med kameran i morse och hann föreviga honom i denna lilla filmsnutt!



Av Moltas - Engelsk Bulldog - 8 februari 2011 16:43

Idag fick husse göra kväll från jobbet tidigt, så då passade det bra att vi åkte ut på isen för att upptäcka filtret till kameran lite närmre.

Det ironiska är att finvädret som hade varit hela dagen försvann precis när vi nådde ut där på isen. Det blev mulet, storm och började snöa.

Jag, kameran och bra väder går alltså inte ihop.



      

 

 

 

 

 

 

 

Såhär stor skillnad blir det beroende på hur mycket man vrider på filtret i kameran!

Kul att man fattat det, nu längtar vi till sommaren och alla fisketurer där kameran ska med!

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 6 februari 2011 19:03

Idag har jag äntligen testat filtret jag fick av Danne i julklapp. Ett vanligt polarisationsfilter bara. Är väl ungefär första gången sedan jul solen tittat fram, så då har jag och min kamera också varit framme.

Och desto mer jag fotar med min EOS 400D, desto mer inser jag hur mycket jag vill ha en ny kamera! Tycker absolut inte den tar bra bilder, de blir platta, oskarpa och livlösa. Jag har testat andra kameror så det är inte jag som är helt värdelös.

Men vad jobbigt det skulle vara att byta, för då passar ju inte ett enda objektiv till den nya kameran och jag har ju samlat på mig en del vid det här laget...

I alla fall. Polarisationsfiltret ska ju hjälpa till mot solreflexer och annat blänk, ge större färgmättnad och klara fina färger. Absolut.


Vidvinkelobjektivet med polarisationsfiltret.


Hela solen försvann ju här, vilket inte var min tanke. Men skrattretande nog så upptäckte jag nu att man kan vrida på filtret för att justera kontrasten.

Det måste testas nästa soltimma!


Teleobjektiv, utan något filter.


"Farfars" fina hälleforsare Roy. Jag använder nästan alltid mitt tele när jag fotar Moltas när han är på språng. Nära bilder på avstånd.

Mitt nästa önskemål är ett bra macroobjektiv.

Tipsen välkomnas!


 

Presentation


Waeles King of Lace

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Övrigt

bloglovin


Husdjur

Ovido - Quiz & Flashcards