Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

25 veckor

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 13 juni 2010 22:26

Här hemma pågår lite övning i smyg må ni tro!

Lite nervositet finns inför ringträningen på onsdag...

Hur får man egentligen hunden att vilja följa efter en?

Moltas inser inte tjusningen med att få godis om han springer efter mig. Han har ju lärt sig att man ska sitta för att få belöning.


 

Och den där eviga tungan måste vi öva mera på.


Helt ofattbart! Nästa söndag fyller Moltas ett halvår!

 
 
Ante

Ante

13 juni 2010 23:03

Snel pånihest!

http://nä

 
Pia Karlsson

Pia Karlsson

14 juni 2010 00:46

Stilig kille!Ja nu e våra grabbar så stora aatt man nästan skulle kunna tänkt sig en lillasyster,hahahahahaha!Men jag vet ingen uppfödare som har valpar nu.
*fniss*
Jag har haft hiskerliga problem med tungor på ett par av mina tidigare bullar.Det enda är att göra så gott man kan för att få dem att tycka det är skoj.Tycker dem att det är typ skittrist så tycker jag att hela deras look blir hängig och tungan trillar lättare fram.Hahahaha,kan va jag som inbillar mig.Om han inte gillar godis,testa med klicker och när han följer med dig bra så klicka och så snabbt upp med en trasa och kampa lite.En taskig tubsocka med en knut i passar toppen.Agge va ingen godisätare men han blev som gallen och lycklig av att få kampa en stund men släpp inte grejen åt honom.Då missar han poängen.
Kräv först lite lite,bara nåt steg,sedan mer och mer.Glöm inte att klicka in honom innan du börjar.Lycka till!

http://www.agathon.cybersite.se

 
Ingen bild

yvonne

15 juni 2010 09:17

Det är därför man aldrig ska lära valpar som ska ställas ut att sitta ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 5 april 2017 17:22

Den 28:e februari i år fick vi säga farväl till vår älskade, älskade vän. Det är idag fem veckor sedan och det gör lika ont fortfarande. Vi är så ledsna över att ha förlorat vår lilla bäbis.   Moltas Du kommer alltid att finnas i våra hjär...

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 28 september 2016 00:10


Jag bloggar lite om Moltas på min andra blogg som ni hittar HÄR.     ...

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 19 oktober 2015 15:38

Skulle bara titta in för att säga att Moltas lever och har det bra!             ...

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 14 februari 2015 09:19

På den här dagen, på alla hjärtans dag för fem år sedan kom vi hem med våran Moltas!                   Älskling!...

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 7 februari 2015 14:34

Molle är barnvakt åt Rulle i helgen!                      ...

Presentation


Waeles King of Lace

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Övrigt

bloglovin


Husdjur

Ovido - Quiz & Flashcards