Alla inlägg under maj 2010

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 17 maj 2010 19:15

Jag ska aldrig mer radera alla bilder från kameran innan jag med säkerhet vet att de kommit över till datorn.

Hittade ett program som heter Recuva som jag nu hoppas ska kunna återställa kanske de flesta.

Jag hade ju så många bilder på honom från i helgen!


 


Av Moltas - Engelsk Bulldog - 16 maj 2010 21:12


Boxervalp?!

Bilden är dessutom tagen från den här bloggen.

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 16 maj 2010 21:02

När vi skulle åka hem från "momma och moffa" idag så märker dom att vårat ena framdäck var helt slut på luft. Vad skojsigt!

Så nu har vi nyss kommit hem och håller på donar, städar, packar upp, bäddar, duschar och gör i ordning matlådor för imorgon.

Det är ju tre stycken att tänka på i vår familj nu. Moltas ska också ha matlåda med sig i morgon då han ska följa husse ut och jobba!


 

En skruv... så ironiskt!


Moltas var lite less på parkeringen när bytet till reservdäcket pågick.


Jag har helt glömt bort att gratta husse som fyllde år i fredags!

Det blev tårta i helgen såklart!

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 15 maj 2010 13:38

Jag kom ihåg kameran, jag hade till och med kommit ihåg att ladda batteriet, tömma minneskortet och byta objektiv.

Nu när jag ska sätta mig med en kamera full av roliga bilder på Moltas "Henke" Larsson så kom jag på att usb sladden ligger gott kvar där hemma på sängen!


Svärföräldrarna sätter som vanligt sin svärson i arbete när vi kommer hit, så idag är det avverkning som står på schemat. Daniel är ute nu med motorsågen. Funderar på att snart gå ut och kolla så han har armar och ben i behåll.


Moltas han sover som en stock på mina fötter just nu.

Han har både hjälp till att avverka kvist och sly och så har han lekt med en fotboll för första gången. Jag gick och tog en boll i slänten hos grannarna och den blir nog mer uppskattad på våran gård av Molle.


Får lägga upp bollbilderna imorgon då alltså.

På den här datorn hittade jag några bilder från i vintras när Mollekorven var liten!


 

Nu finns en Gästbok här i bloggen också!

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 12 maj 2010 21:19

Moltas har legat... precis som han brukar göra i vanliga fall, men nu ovanligt länge och riktigt tidigt.

Vi hämtade honom hos "farfar" vid halv fem idag och då låg han på hallmattan och snarkade samtidigt som han tvunget och sömnigt tuggade på ett tuggben som tillhörde Roy.

Man kan ju fråga sig vad "farfar" hittat på idag, för vi har inte fått någon kontakt med Moltas sedan vi kom innanför dörren här hemma. Vi hörde att han varit med och krattat löv och busat med Roy.

Så nu blir det till att ta till med den bästa åtgärden mot trött bulldog; korv!

För han lär ju ska bli pigg nu mot sängläggningen.

Men i och för sig är vi båda lediga i morgon, så han kan få sova ett tag till!


 


 

Av Moltas - Engelsk Bulldog - 11 maj 2010 20:01

Då har vi skaffat oss en FURminator som de heter de där yberborstarna!

Och Moltas säger inget för det är första gången vi kammar honom, han verkar tvärtom tycka det är skönt och ligger där på sidan medan underullen yr om honom.

Sedan försöker han äta upp tussarna.











 

 

Och jag väntar fortfarande på mitt paket från Grand-Prix!

Beställde det där halsbandet, en pipbulldog och en smidig bärbar vattenskål!


Av Moltas - Engelsk Bulldog - 10 maj 2010 20:00

En morot är allt som behövs för att hålla Moltas sysselsatt.

Och matte med för den delen.
Det blev till att tvätta alla kuddar som han smetat den där moroten uppefter för att kunna tugga i sig den.
Och imorgon får vi ta fram dammsugaren igen för det ligger morötter över hela lägenheten.

Men sysselsatt och grisig är han allt!


 


 


   

Bångstyrig, javisst!

Nu har han börjat med något nytt. Placerar man framtassarna flyttar han fram bakbenen. När man försöker få bakbenen något sånär ställer han ihop framtassarna.

Och tar man tag i en tass brukar han vägra ställa ner den och står där bara på tre ben och tjurar.

Sedan har han en förmåga att vilja luta hela kroppen bakåt och kröka på ryggen så han ser ut som en ostbåge, med päls!


Men bakgrunden var i alla fall fin! 

Presentation


Waeles King of Lace

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Övrigt

bloglovin


Husdjur

Ovido - Quiz & Flashcards